E-pasts: monetas@bank.lv
Klientu kase
Adrese: Bezdelīgu ielā 3, Rīgā
Tālrunis: +371 67022722
Izvēlieties valodu
Dzimusi Palmbaha 22.04.1982. Rīgā
Viņas zīmējumi ir brīvi, droši, līksmi – kā bērnam, kura iztēli un jaunrades prieku vēl neierobežo iemācīti paņēmieni, dzīves pieredzes uzspiesti pieņēmumi, noteikumi vai aizspriedumi. Īstenībā gan kompozīciju uzsvērti vienkāršais, skaidrais būvējums, atlasot tikai pašu galveno, gan krāstoņu laukumu un līniju izvēle, tēlu raksturi un saspēles – viss ir dabiska talanta un izkoptas (joprojām diendienā slīpētas!) meistarības rezultāts. Tas ļauj saglabāt svaigumu. Bieži māksliniece izmanto tikai līniju. Velk to paplatu, ar noteiktu, atraisītu rokas kustību. Tēlu būvē, guldot krāsainās līnijas vienotrai līdzās kā tādā jaunai ražai rūpīgi savagotā tīrumā. Taisnas, grubuļainas, liektas, apaļas – kā kuroreiz vajag, lai jēgpilnu vēstījumu ietvertu savdabīgi stilizētos tēlos. Visbiežāk tie saistās ar dabu un vidi. Mežazvērs, mājdzīvnieks, putns, kukainis, cilvēks, jebkura dzīva radība, arī koks, lapa, mežs, puķe, pļava, kalnu grēda, upe, jūra, mākonis, māja, pilsēta, vesela ainava – tikai dažu krāsu un līniju minimālisms, bet gaidāmās abstrakcijas vietā uz baltās lapas viss ir īsts, ar botānisku vai zooloģisku atbilstību, atpazīstams, dzīvīgs. Augsta vispārinājuma pakāpe, nezaudējot ne saknes realitātē, ne īstenības smaržu. Šķietami vienkārši, tomēr saturiski un tēlainībā tik ietilpīgi, šie zīmējumi ir trāpīgi, pievelk skatītāju uzmanību un paliek atmiņā.
Mācījusies grafiku un fotogrāfiju J. Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā (1997–2001), studējusi grafiku Latvijas Mākslas akadēmijā (2001–2005), ieguvusi bakalaura grādu ar diplomdarbu stājgrafikā Old/Vecs (vadītājs J. Petraškevičs). 2005. gadā pārcēlusies uz Londonu. Dažus gadus (2005–2007) strādājusi par Londonas mākslas galerijas Novas kuratori, kur izstādē The Power and Point līdzās latviešu grafikas meistariem I. Blumbergam, G. Sietiņam, J. Petraškevičam u. c. ar lielformāta grafikām Old piedalījusies arī pati. Vēlāk Londonas Saint Martin koledžā apguvusi ilustrāciju mākslas kursu (2010), smalki izstudējot dažādus ilustrācijas veidus, virzienus un tehnikas. Kā pati atzīst, tas devis iespēju "attīstīt savu vizuālo valodu, iemācīties savus darbus prezentēt klientam, par tiem runāt, sadzirdēt un pareizi uztvert kritiku [..], saprast, kas vispār ir ilustrācija, tās mērķi un funkcijas, un ieraudzīt, cik tas ir radošs lauks un cik daudz iespēju tas piedāvā".
L. Kitchen aizvien saglabā ciešas saites ar Latviju, sadarbojas kā ar Lielbritānijas, tā Latvijas grāmatu izdevniecībām (Jānis Roze, Jumava, Liels un Mazs) un žurnāliem (Firewords Magazine, Benji Knewman, Where the Leaves Fall, IR Brīvdienas, Veto u. c.). Pati ir Latvijā izdotā brīnumsaistošā bērnu žurnāla Pikolo dibinātāja un mākslinieciskā vadītāja (iznāk kopš 2018. gada). Plašumā vēršas sadarbība ar mūziķiem, grupām, mūzikas ierakstu izdevējiem, veidojot māksliniecisko noformējumu albumiem, dažkārt arī koncerttērpiem un skatuvei (angļu pianistam un komponistam Dž. Velbērnam (J. Welburn), A. Sējānam, grupai Prāta vētra, fondam Viegli, MicRec, grupai Knīpas un knauķi u. c.). Mākslinieces zīmējumus nereti izmanto audumu apdrukā un apģērbu dizainā (uzņēmumi un zīmoli Hebe, Ezekids, Deeply Personal u. c.).
Piedalījusies Londonas grāmatu tirgū (2018) ar I. Ziedoņa dzejas izlasi angļu valodā The 1001st Blackish Blue Night, songs inspired by Imants Ziedonis (Tūkstošpirmā melnā, zilā nakts. Jumava, fonds Viegli, 2017). Ieguvusi radošās izcilības festivāla ADwards (Rīga, 2011) otrās pakāpes ordeni par fonda Viegli albuma Nepārtraukti, nenorimti māksliniecisko noformējumu.
Biogrāfiju sagatavoja Rūta Muižniece,
mākslas maģistre