Kredītu reģistrā iekļautās ziņas ir tiesīga saņemt persona par sevi. Persona Kredītu reģistrā var būt norādīta kā klients (ja persona ir saņēmusi kredītu pie Kredītu reģistra dalībnieka) vai klienta galvinieks (ja persona ir sniegusi galvojumu par kādas citas personas kredītu).

Klienta vai klienta galvinieka vārdā ziņas ir tiesīgs saņemt arī viņa aizgādnis vai pilnvarnieks.

Latvijas Banka klientam vai klienta galviniekam Kredītu reģistrā iekļautās ziņas izsniedz:

- elektroniskā veidā

Latvijas Banka bez maksas izsniedz Kredītu reģistrā iekļautās ziņas elektroniskā veidā klientam vai klienta galviniekam, kas ir fiziskā persona vai juridiskās personas pārstāvis.

Fiziskā persona par sevi un juridiskās personas pārstāvis par pārstāvēto uzņēmumu elektroniskā veidā var saņemt Kredītu reģistrā iekļautās ziņas interaktīvi, autentificējoties Kredītu reģistra elektroniskās apkalpošanas interneta vietnē https://manidati.kreg.lv tikai ar Latvijas Republikā izsniegtu personas apliecību (eID karti).

Lai piekļūtu Kredītu reģistra elektroniskās apkalpošanas interneta vietnei, jāveic šādas darbības:

Persona varēs saņemt pakalpojumu, ja tiks ievadīts korekts PIN1 un personas apliecībā iekļautais autentifikācijas sertifikāts būs derīgs (tam nebūs beidzies derīguma termiņš vai tā darbība nebūs apturēta).

Kredītu reģistra fizisko personu elektroniskās apkalpošanas interneta vietne pieejama, izmantojot Microsoft Internet Explorer (sākot ar 8.versiju) un Google Chrome (sākot ar 3.0. versiju) pārlūkprogrammas.

- klātienē

Latvijas Banka bez maksas izsniedz klientam vai klienta galviniekam Kredītu reģistrā iekļautās ziņas klātienē Latvijas Bankā vienas darbadienas laikā pēc rakstiska pieteikuma saņemšanas.

Lai klātienē saņemtu Kredītu reģistrā iekļautās ziņas:

    • klients vai klienta galvinieks – fiziskā persona – iesniedz rakstisku pieteikumu un uzrāda personu apliecinošu dokumentu (pasi vai personas apliecību);

      klienta vai klienta galvinieka – fiziskās personas – aizgādnis iesniedz rakstisku pieteikumu un uzrāda personu apliecinošu dokumentu (pasi vai personas apliecību) un bāriņtiesas lēmumu par aizgādņa iecelšanu;

      klienta vai klienta galvinieka – fiziskās personas – pilnvarnieks iesniedz rakstisku pieteikumu un uzrāda personu apliecinošu dokumentu (pasi vai personas apliecību) un notariāli vai līdzvērtīgā veidā apliecinātu pilnvaru par tiesībām saņemt Kredītu reģistrā esošās ziņas;

- pasta sūtījuma veidā

(Persona sedz izmaksas par pasta pakalpojumiem)

Latvijas Banka klientam vai klienta galviniekam izsniedz Kredītu reģistrā iekļautās ziņas ierakstīta pasta sūtījuma veidā uz pasta adresi ES vai EEZ valstī.

Lai pasta sūtījuma veidā saņemtu par sevi Kredītu reģistrā iekļautās ziņas, klients vai klienta galvinieks veic šādas darbības.

1. Iesniedz rakstisku pieteikumu papīra dokumenta vai elektroniskā dokumenta veidā.

Iesniedzot pieteikumu papīra dokumenta veidā, parakstam uz šā pieteikuma jābūt apliecinātam notariāli vai līdzvērtīgā veidā (atkarībā no valsts, kurā paraksta īstums tiek apliecināts).

Piemēram, Latvijā paraksta īstums uz dokumentiem apliecināms pie zvērinātiem notāriem vai bāriņtiesās, kuras darbojas novados (novadu pagastos vai novadu pilsētās), kuros nav zvērinātu notāru. Bāriņtiesa ir tiesīga apliecināt tikai tās darbības teritorijas iedzīvotāju paraksta īstumu uz dokumentiem.

Iesniedzot pieteikumu elektroniskā dokumenta veidā, pieteikums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu.

Ja klienta vai klienta galvinieka – fiziskās personas – vārdā pieteikumu paraksta viņas aizgādnis, Latvijas Bankai papildus iesniedzams lēmums par aizgādņa iecelšanu.

Ja klienta vai klienta galvinieka – fiziskās personas – vārdā pieteikumu paraksta viņas pilnvarnieks, Latvijas Bankai papildus iesniedzama notariāli vai līdzvērtīgā veidā apliecināta pilnvara par tiesībām saņemt Kredītu reģistrā iekļautās ziņas.

Ja klienta vai klienta galvinieka – juridiskās personas – vārdā pieteikumu paraksta tās pilnvarnieks, Latvijas Bankai papildus iesniedzama pilnvara par tiesībām saņemt Kredītu reģistrā iekļautās ziņas.

Klients vai klienta galvinieks pieteikumu iesniedz: 

    • papīra dokumenta veidā (ievērojot iepriekš minētos nosacījumus), nosūtot uz adresi K. Valdemāra iela 2A, Rīga, LV-1050;
    • ar drošu elektronisko parakstu parakstīta dokumenta veidā, nosūtot uz e-pasta adresi info@bank.lv;

2. Samaksā Latvijas Bankai maksu par pasta pakalpojumiem saskaņā ar VAS ''Latvijas Pasts'' noteikto maksu par pasta pakalpojumu izmantošanu*, ieskaitot to Latvijas Bankas norēķinu kontā Latvijas Bankā Nr. LV51 LACB 0EUR 1750 5020 0 (BIC kods LACBLV2X).

Persona kā maksājuma mērķi norāda:

''Pasta pakalpojumi Kredītu reģistrā iekļauto ziņu par Vārdu Uzvārdu (piemēram, Jāni Kļaviņu) nosūtīšanai''.

* Maksas par pasta pakalpojumiem apmērs (saskaņā ar pasta pakalpojumu tarifiem; pilns pasta pakalpojumu tarifu saraksts pieejams: Pasta pakalpojumu cenrādis):

  • 1.41 eiro (B klases pasta sūtījums (ierakstīta vēstule) – 1.41 eiro), ja Kredītu reģistrā iekļautās ziņas tiek nosūtītas Latvijas teritorijā;
  • 1.71 eiro (A klases pasta sūtījums (ierakstīta vēstule) – 1.71 eiro), ja Kredītu reģistrā iekļautās ziņas tiek nosūtītas ārpus Latvijas uz ES un EEZ valstīm.

Latvijas Banka Kredītu reģistrā iekļautās ziņas nosūta piecu darbadienu laikā pēc klienta vai klienta galvinieka rakstiska pieteikuma un maksas par pasta pakalpojumiem saņemšanas.

Fiziskās personas pieteikums

Juridiskās personas pieteikums